ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند حماس هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیرد امیرعبداللهیان: فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان: گفتگو‌های هدفمند میان ایران و اروپا دور از انتظار نیست

  • کد خبر: ۱۶۷۵۴۱
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
امیرعبداللهیان: گفتگو‌های هدفمند میان ایران و اروپا دور از انتظار نیست
وزیر خارجه کشورمان گفت: با توجه به نقش بلژیک در اتحادیه اروپا می‌توان انتظار داشت در سایه احترام متقابل، برقراری گفتگو‌های هدفمند و موثر در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های اروپایی قرار گیرد.  

به گزارش شهرآرانیوز، حجه لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس از به ثمر نشستن تلاش‌های مشترک به عمل آمده که منجر به آزادی زندانیان دو کشور شد، ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان با اظهار امیدواری نسبت به تاثیر تحول اخیر در بازگشایی صفحه جدیدی در مناسبات دو طرف و همچنین روابط ایران و اروپا، تصریح کرد: باتوجه به نقش بلژیک در اتحادیه اروپا می‌توان انتظار داشت در سایه احترام متقابل، برقراری گفتگو‌های هدفمند و موثر در دستور کار جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های اروپایی قرار گیرد.

وزیر خارجه بلژیک نیز در این گفتگو از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل و فصل موضوع زندانیان اروپایی قدردانی کرد.

حجه لحبیب در این خصوص با یادآوری اقدام انسان دوستانه کشورمان ابراز امیدواری کرد که متعاقب تحول اخیر، افق جدیدی در روابط دو کشور باز شود.

وی با اشاره به جایگاه کشورش در اتحادیه اروپایی خاطرنشان کرد: بلژیک برای نزدیکی هر چه بیشتر مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اروپا آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه بلژیک همچنین با تمجید از تاریخ و تمدن کهن ایران، ابراز امیدواری کرد که در فرصت مناسب از کشورمان دیدار کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->